Subscribe Twitter Facebook

10 Mayıs 2011 Salı

Fırınlanmış ve Fırınlanmamış Kek Fanusu


Bende kek fanusu boyadım.  :)
Aslında neredeyse 1 ay önce yaptım.
Boyanın ve verniğin kurumasını bekleyince anca bloğuma ekliyorum.


Bu  fırınlanmış hali.


Kurabiyeler biraz kızardı. :)


Ben bu halini sevdim. :)(:

Aşağıdakide fırınlanmamış hali.


Renk daha açık.


Fırınlanmayınca, boyanın tamamen kuruyup kemikleşmesi için  21 gün bekletmek gerekiyor. Buda bekledi. :)


Şimdi sorarım size,

Bu fanusu fırınlasakta mı kullansak? Fırınlamasakta mı kullansak? :))

Hangi halini beğendiniz?

Yada fanusumu beğendiniz mi? :))



12 yorum:

  1. Fırınlanmış hali daha iştah açıcı olmuş:) Ben onu beğendim:) Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. fırınlanınca daha bi çıtır olmuş kurabiyeler.. ama her iki hali de hoş... ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. yaaa gerçekten bayıldımmmm!! ne kadar güzel olmuşş, ne diyim maşallah!!:)

    http://sallama-cay.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. fırınlamış hali bence daha güzel ve daha dayanıklı olur yapılışı hakkında da azıcık bilgi veririrsen bende denemek isterim
    ellerine sağlık çok güzel olmuş iyi günlerde kullanın arkadaşım

    YanıtlaSil
  5. Bende fırınlanmış halini daha çok beğendim.Fanus güzel olmuş.Belki alt kısım siyahlı üst kısım beyazlı olabilirdi, fikir işte..

    YanıtlaSil
  6. fanusa bayıldım, her iki halide güzel bence.

    YanıtlaSil
  7. Bende ne zamandır yapmak istiyorum ama ona sıra gelmedi, fırınlanınca rengi daha güzel olmuş ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. fırınlanmış hali daha canlı ama çok dikkatle bakmak gerekiyor

    YanıtlaSil
  9. Fırınlanmış halini beğendim.
    Bende aynısından yapmak için peçete bile almıştım.
    Filizde, sende muhteşemsiniz.
    Çok şık olmuş gerçekten.
    Eline emeğine sağlık.

    Hangi renk boya kullandın ve 21 gün beklettikten sonramı fırınladın?

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. iki halide güzel.bizede fikir oldu,fırınlanınca biraz renk değiştiriyor demekki.aklımızda olsun:) sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Beğendiğinize sevindim, teşekkürler. :)

    Bu kek fanusunu ilk olarak Ece Hanımın Kanal B de katıldığı programda yaparken görmüştüm. Yapmayı planlıyordum ama hep ertelenince anca bu zamana yapabildim. Filizde aynısını yapmıştı.

    Yapım aşamasını soranlar için kısaca özet geçeyim. :)

    Kek fanusunu ve tabanını yıkadım kuruladım. Peçetedeki kurabiye desenlerini kenarlarından kestim. Cama yapıştırırken 3 kat olan peeteyi tek kat olana kadar ayırdım. Desen olan katı fanusun iç kısmından ters olarak peçete tutkalı ile yapıştırdım ki, desen üstten görünsün. Aynı işlemi tabanı içinde yaptım. Fanus kısmını kahverengiye boyayacağım içim desenlerin arka kısmını beyaz renge boyadım. Yine beyaz boyayı fırça yardımı ile püsküttüm. Sonra kahverengi enamels boyayı süngerli fırça deniyor sanırım yardımı ile pat pat vuruşlar yaparak tüm yüzeyi boyadım. Kurudutan sonra tekrar tekrar boyadım. Tabanı krem renge boyayacağım için desenlerin arkasını beyaz boya ile boyamaya gerek yok. Krem renk boya ile tabanı boyadım. Kuruduktan sonra altın yaldız boya ile tabanın arkasına püskürtme yaptım.

    Kek fanusunu içten, tabanını dıştan boyadım.

    Vernikleme zamanı geldiğinde fanus kısmını SU BAZLI VERNİK ile 3 kat, tabanını sprey vernik ile 6 kat vernikledim.

    Eğer fırınlanmayacaksa 21 gün tamamen kuruması ve boyanın kemikleşmesi için bekletip ondan sonra verniklenmesi gerekiyor.

    Ece hanıma nasıl boyanıp fırınlanacağı konusunda soru sormuştum verdiği cevaptan alıntılar yaparak aktarayım.

    Eğer fırınlanacaksa

    Enamels boya ile boyanmış objeleri 140 derecede 30 dakika ev tipi turbo fırında pişirebilirsiniz.
    enamels boya sürüldükten sonra kurumuş gibi gözükebilir ama aslında alt katlara doğru çok zor kuruyan bir boyadır. eğer tam kurumadan kata kat boyanırsa ve fırınlanırsa en üst kattaki boya çabucak kemikleşecek, alt kat boyalar tam kuruyamadıklarından üst kat ve alt kat boyalar arasında genleşme farkı olcak ve üst kat genleşip çatlayacaktır..

    Soğuk fırına koyun, fırını kapatıp 1 saat soğutun sonra kapağını açın.Mutlaka turbolu fırında 140 dereceden yüksek olmamak kaydı ile en fazla 30 dakika pişirin

    YanıtlaSil

 
Powered by Blogger