Subscribe Twitter Facebook

8 Aralık 2010 Çarşamba

Cam Tabak Boyadım



İlk kez enamels cam boyası ile tabak boyadım.

Aslında ilk değil ikinci kez :)

** Hüsranımın Fotoğrafı ** başlıklı yazımda ilk boyamamı yapmıştım. Fırınlayınca yakmıştım. Oradaki hatam boyayı sürer sürmez, kurumadan fırınlamamdan kaynaklanıyordu. :)(: Ama ben fırınlanınca kuruyacağını sanıyordum. :)) Bu arada oradaki yoğurt kasenin başına gelen pişmiş tavuğun başına gelmemiştir heralde. Yanınca yeniden boyayım dedim. Boyadım boyamasına ama cam boyası yerine su bazlı akrilik boya ile boyamışım. :)(: Aslında vernikleyip içine hobi malzemeleri koyabilirim ama gözümden düştü ya şimdilik öylece duruyor. :)



Neyse konu hüsranımın fotoğrafı değil bu cam tabak. :)

Tabağı yıkadım kuruladım, peçeteyi desenin kenarlarından kestim tek kat olunca, tabağın arkasından peçeteyi ters çevirerek, (tabağı düz çevirince desen görünecek) peçete tutkalı ile yapıştırdım. Kuruduktan sonra peçetelerin üzerini beyaza boyadım. Asıl boya rengi lila olduğu için beyaza boyadım ki, lila boyayı sürdüğümde peçetenin deseni kaybolmasın. :) Sonra boşluklara beyaz boyaya fırçanın arka kısmını batırıp puantiyeler yaptım. Oda kuruyunca üzerine bir kaç kat cam boyası sürdüm. Boyadığım kat kurudukca yeniden boyadım. Boya işlemini sünger fırça ile yaptım. Arkası dümdüz boya olarak görünmüyor, pütür pütür oldu. Ben nerede yanlış yaptım şimdi? :)

Bu tabakta çok içime sinmeyenler arasına girdi. Keşke lila renkten önce tüm zemini açık renge boyayıp en son lilaya boyasaydım. Belki o zaman gözüme daha güzel görünürdü kimbilir? :) 

Buda böyle bişey oldu işte. :)


Saat şu an 00:03
Online 13 ziyaretçilerim hepinize iyi geceler :)(:

25 yorum:

  1. yalnız değilsiniz bende cam boyamayı beceremiyorum:))hep bir eksik oluyor:))fotolarda eksiklikler görünmüyor

    YanıtlaSil
  2. Boyayı ne kadar çok dağıtırsan o kadar az pütür olur.Aynı zamanda kapatayım diye ısrar etmeyip bir kaç katta halletmek lazım.Işığa tutunca lambayı görmeyecek kadar diyeyim sana ama en önemlisi boyayı iyice yaymak.Yaptıkça elin alışır.Bir evet boya kuruduktan sonra 177 derecede 30 dk fırınlamak lazım birde fırın soğuncaya kadar çıkartmamak lazım sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu cam kavanozlar fırında çatlamazmı ben hiç anlamadım hiçbişi :((

      Sil
    2. Ellerinize sağlık...benim anlamadığım birşey var kavanozlarda fırına koyulurmuş ısıya dayanıklı değilki onlar çatlayıp patlamazmı :(( Valla bişeycik anlamadım

      Sil
    3. Bu cam kavanozlar fırında çatlamazmı ben hiç anlamadım hiçbişi :((

      Sil
    4. Bu cam kavanozlar fırında çatlamazmı ben hiç anlamadım hiçbişi :((

      Sil
    5. Sibel Dogu Ahenk lütfen aşağıda verdiğim linke bakın, detaylı anlatım var.

      http://favoritehometovisit.blogspot.com.tr/2009/05/cam-boyama.html

      Sil
  3. iide gayet hoş ve kusursuz görünüyor, senin nie içine sinmedi. bence çok hoş

    YanıtlaSil
  4. Güzel olmuş, ellerine sağlık. Herşeyi boyadım bir camı denemedim.:) Sanki beni yoracak gibi geldi.

    YanıtlaSil
  5. Resimde güzel duruyor ama neden öyle olduki?Bende hiç cam boyamadım.Uzman bir arkadaşa sor bence, vardır bir püf noktası..

    YanıtlaSil
  6. bu işten anlamıyorum ama bence gayet güzel olmuş canım eline sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Sevgili hobivakti,Süngerle tamponda boya pütürlü gibi olur.Fırçayla boyanmış gibi durmaz.Sanıyorum boyayıda süngere yogun aldım onun içinde çok pütürlü görünmüştür.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. resimlerde gayet güzel görünüyor.olsun deneye yanıla öğrenicez.böyle anlatımın bizim gibi bilmeyenler için de faydalı oluyor.eline sağlık.
    bir de merak ettiğim bir şey var.senin de küçük bebeğin yokmuydu.hangi ara yapıyorsun.valla hayran kaldım.ben akşam kızı uyuttuktan sonra sızıyorum resmen:)

    YanıtlaSil
  9. Ama arkasında yapışmış peçeteler var, yapıştırıcı kat var, puantiyeler var. Bu durumda arkasının pürüzsüz olması mümkün değil sanırım. Gayet güzel görünüyor. Bozma moralini. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. hobicim dediğin gibi her şeyi deneriz ama yapabildiklerimizi yaparız :) ama bence buda yapabildiklerinden olmuş ;)
    Aynı kırmızı kasedeki gibi,burdan çok hoş ve şık duruyor.. emeğine-fikrine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. Gorgeous!
    Regards,
    Elaine Ligero
    Bell'Arte

    YanıtlaSil
  12. harikaa olmuşş bayıldımm. Ellerine sağlıkk deneye yanıla öğreneceğiz işte :) bende yakın bir zamanda dekupaj denemelerine başlıyorum inşallah :)

    YanıtlaSil
  13. ÖZLEMCE : Yapa yapa halledeceğiz inşallah. :)

    herşeyden azıcık : açıklama için teşekkürler :)

    yetenek sizin : güzel yorumun teşekkür ederim.

    **lila**hand*craft* : içinde kalmasın sende dene bence :)

    Nazan : yorumlarda arkadaşlar püf noktaları yazmışlar :) Teşekkür ederim.

    Filiz : Beğendiğine sevindim, teşekkürler. :)

    Nestug : Evet bol keseden boya alıp alıp yapmıştım. :) Yorumun için teşekkürler. :)

    ebrulikedi : detaylı anlatmaya özen gösteriyorum, en azından artık özellikle özen göstereceğim :)) Benim minik kızım uyuduğunda yaklaşık 20 - 20.30 civarı, benim hobi vaktim başlıyor. Mutfakta otuyorum masaya tv yide açıyorum çayımıda yudumlarken keyifle yapıyorum bunları. :)

    neduk : Haklısın sanırım. :) Beğendiğine sevindim bu arada teşekkürler. :)

    DaRmAn : Teşekkür ederim. :)

    Elaine Ligero : obrigado :)

    Tesettür Aşktır : Teşekkür ederim. Eminim senin yapacaklarında güzel olacak :) Marifetli hatunsun :)(:

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık görüntüsü çok güzel görünüyor açıklamalrın için ayrıca teşekkürlr
    sana artık sevgiler yazıp birimicem yazıyı
    İYİ ÇALIŞMALAR ıda eklicem ki yptıkların daim olur niyetiyle sanada bu yakışır:)

    YanıtlaSil
  15. Sevgiler canm çok harika gözüküyor,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  16. bence çok güzel...pütürü mütürü hiç bişeyi görünmüyor..bide görünsede zaten alt tarafta kalmıcak mı...ben çok sevdim munu..beğenmediklerini bana yollayabilirsin dicem ama ayıp kaçacak şimdi sosyal bir payşaşım ağı burası öhöm ciddi olmak lasım..bi de tanışmıyoruz zaten sonra hakkımda ne düşünürsün:)..anladığım kadarıyla burda beğenilen şeylere sadece elinize sağlık çok güzel olmuş yazılıyor..:))))))o yüzden bende diyorum ki ELİNE SAĞLIK ÇOKKK GÜZELL OLMUŞŞŞ.:)

    YanıtlaSil
  17. sezobigo : Beğendiğine sevindim, teşekkür ederim. :)

    mormenekselerr : Teşekkür ederim. :)

    permaren : canın sağolsun, beğendiğini göndereyim :)

    YanıtlaSil
  18. Bence de çok güzel görünüyor. İnsan bir işi yapa yapa çok dah güzel yapıyor sanırım. Bozmayın moralinizi bu da bir tecrübe olmuş hem.

    YanıtlaSil

 
Powered by Blogger