Subscribe Twitter Facebook

20 Aralık 2010 Pazartesi

Mum Üzerine Peçete Transferi Yaptım :)



Bu seferde mum üzerine, peçete transferi yaptım. :)



Ben bu peçeteyi çok sevdim. :)
Hem renkleri canlı, hemde çok güzell :))



Daha önce yaptığım çerçeve ve kutuya ilaveten mumada peçete transferi yaptım ve takım oluşturdum.
Ben sonucu beğendim. İçime sindi. :)

Nasıl yapıldığını merak edenlere kısaca özet yapayım.

Malzemeler:
Beyaz yada krem rengi mum
Peçete
Peçete tutkalı
Su bazlı vernik.

Yapılışı :
Mumu beyaza yada kreme boyamamıza gerek yok bu sefer. Direk mumun üzerine, 3 katlı olan peçetemin deseninin kenarlarını kesip, katlarını  tek kat hale gelecelek şekilde ayırdım. Sonra peçeteyi mumun neresine yapıştıracaksam yerleştirdim, ve fırçamı peçete tutkalına batırıp, peçetenin ortasından dışa doğru sürerek yapıştırdım. Bir baştan öbür başa yapıştırmaya kalkmayın, peçete yırtılır. Tüm yapıştırma işlemi bitince ve kuruyunca tüm yüzeye bir kat daha peçete tutkalı sürdüm ki, verniklediğim zaman tutkal sürülmemiş yer kaldıysa peçete deforme olmasın. Son olarakta korumaya almak için su bazlı vernik ile vernikliyoruz. Ama ben henüz verniklemedim :)(: 

Bu arada buraya not düşeyim. Peçete tranferi yapacağınız objenin zemini mutlaka açık renk olmalı. Peçete çok ince olduğu için koyu renk zeminin üzerine yapıştırdığımız zaman desen görünmez, yada belli belirsiz olur. ;) 

Birde, ben peçetenin deseninin kenarlarından kese kese yapıştırdım. Siz isterseniz kesmeden peçeteyi bütün halindede yapıştırabilirsiniz. Ama şu var ki, büyük peçete yapıştırmak biraz risklidir. Yapıştırma esnasında, tutkal sürünce peçetede esnemeler oluyor, yırtılma olasılığıda yüksek. Tercih sizin. :)

İşte bu kadar. :)

Yapmak isteyenler, içinizde kalmasın yapın derim ben.

Yapacaklara şimdiden kolay gelsin. :)



Herkese güzel bir hafta diliyorum.

26 yorum:

  1. süpersinizzz.bende bu peçeteyi çok beğendim.bende deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  2. hepsi bir arada ne kadar da güzel gözüküyor, iç açıcı:))

    YanıtlaSil
  3. Çok şık ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Hepsi çok şık olmuş, ellerine sağlık. Ama aklıma takıldı, mumu yaktığında etrafına kapladığın peçete yanmaz mı??

    YanıtlaSil
  5. Çok harıka bir takım olmuş,ellerinize saglık.

    YanıtlaSil
  6. LIndos trabalhos. Parabéns e um feliz natal!!
    BJus!

    YanıtlaSil
  7. HARİKA OLMUŞ.BENDE BUNU MERAK EDİYORDUM.GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL BİR TESADÜF OLDU.ELLERİNİZE SAĞLIK.ÇOK DA İYİ BİR TAKIM OLMUŞ,MUM,ÇERÇEVE ,KUTU....

    YanıtlaSil
  8. Eveeti çiçekli köşe gitgide zenginleşiyor:))

    YanıtlaSil
  9. Hep denemek istemişimdir bunu ama birşey sormak istiyorum. Bu işlemi yaptıktan sonra mumu yakınca ne oluyor hep merak etmişimdir. Yani sonuçta üzerine yapışan şey kağıt ve vernik sorun yaratmıyor mu? Bu arada sizin bu takımınız çok hoş oldu, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. takım büyüyor gitgide:)çok güzel olmuş..ama nette görmüştüm..mumları süslerken yani peçete ile,tutkala gerek kalmadan da yapabiliyoruz bunu:)çok kolay bi yöntemi varmış..buraya yazmayayım..denicem inşallah güzel olursada paylaşırım..:)

    YanıtlaSil
  11. ÖZLEMCE : Yaptığın zaman mutlaka bloğuna ekle. :)

    lolipu : Bened beğendim, teşekkürler. :)

    RENGAHENK : Teşekkür ederim. :)

    Nyuu : Bu mumu yakmayacağım ki, dekoratif amaçla duracak. :)

    HEDEN : Teşekkür ederim. :)

    Luciene e.v.a : Obrigado :)

    yeşil inci : Teşekkür ederim. :)

    Neşetuana : Teşekkür ederim. :)

    neduk : Evet, aklımda bir şey daha var bakalım nasıl olacak. :)

    tarcinmoscow : Ben mumu yakmayı düşünmüyorum, :)

    permaren : Acaba, tırnak cilası ilemi yapmayı düşünüyorsun? :) Bir yerde okumuştum cila kullanılmıştı. Merakla bekliyorum bakalım nasıl olacak. :) Güzel olmasada paylaş olur mu? :))

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık, hepsi bir arada harika olmuş.

    YanıtlaSil
  13. çok güzeller..çıtıpıtı olmuşlar ,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel olmuşlar.Ellerinize sağlık.Peçete de gerçekten çok hoş, çok canlı görünüyor.

    YanıtlaSil
  15. Çok zevkli bir çalışma, desenleri çok hoş bir araya getirmişsiniz, renkler de uyumlu, bir de melekler etrafına çok yakışmış:)

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel ve çok şık olmuş. İçim açıldı ne güzel:)Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. ay kimse kıyamaz bu mumu yakmaya.harika olmuş.bu peçete tutkalı filan nerde bulabilirim ist.da?yapı marketlerde mi?fiyat hakkında bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
  18. Peçete tutkalını ahşap ve seramik boyama malzemeleri satan yerlerden alabilirsin. Kırtasiyelerede sorabilirsin. Okullarda faaliyetlerde ahşap boyama yapılır diye bizim buradaki kırtasiyede bile vardı.

    Hobi malzemeleri satan yerlere sor. Bulursun mutlaka.

    Fiyatı 5 lira civarı.

    YanıtlaSil
  19. Merhaba,
    Ellerinize sağlık, el yapımı işlere çok saygı duyuyorum ve yapmaya çalışıyoum ben de :) yaptıklarınız ilham olacak, paylaştığınız için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  20. ben bu peçeteyi çok merak ettim markası nedir acaba nerede bulabilirim ?
    bu arada hepsi mükemmel olmuşş ;)
    Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  21. Glsn : Ahşap ve seramik boyama malzemeleri satan yerlerde bulabilirsin. Ben BEDATİ Batıkent / ANKARA dan aldım.

    Aşağıda verdiğim linki açarsan detayları bulabilirsin.

    http://hobivakti.blogspot.com/search/label/Al%C4%B1%C5%9Fveri%C5%9F

    YanıtlaSil
  22. süpersin ya.bişe sorucam peçete transferinde peçeteyi yapıştırmadan önce yüzeye tutkalımı sürüyoruz?

    YanıtlaSil
  23. Peçete tutkalını, peçetenin üstünden sürerek yapıştırıyorum. :)

    YanıtlaSil
  24. güzel olmuş! tam istediğim gibi... bunları yapabiliyor olmak ne güzel...

    YanıtlaSil
  25. nnn : teşekkürler. :)

    İsterseniz sizde yapabilirsinz, yapması zor değil emin olun. :)

    YanıtlaSil

 
Powered by Blogger