Subscribe Twitter Facebook

22 Aralık 2010 Çarşamba

Peçete Transferi Uyguladığım Cam Vazo



Peçete transferi uyguladığım cam vazo. :)


Malzemeler:
Cam vazo
Sprey beyaz boya
Sprey parlak vernik
Peçete tutkalı
Peçete
Fırça


Vazoyu öncelikle yıkayıp, kuruladım. Sonra beyaz sprey boya ile 2 kat boyadım. Sprey boya büyük kolaylık. Ama sprey boyası olmayanlar su bazlı boya ilede boyayabilirler. Yada cam boyası kullanılabilir. Bu vazo devamlı suya girmeyeceği için su bazlı boya ile boyamakta sorun görmüyorum ben. Zaten beyaz cam boyamda yoktu. :))


Boya kuruduktan sonra peçetedeki desenlerin kenarlırını kestim ve kafama göre vazonun üzerine yerleştirip peçete tutkalı ile yapıştırdım.


Hepsini yapıştırdıktan sonra ve kuruduktan sonra tüm yüzeyi yeniden peçete tutkalı sürdüm ki, verniklediğim zaman peçetede tutkalın değmediği yerler varsa deforme olmasın.


Vazonun heryerine peçete yapıştırdıktan sonra tamamen kuruyunca sprey vernik ile 2 kat vernikledim.

Sonuç bu.
Oda yerini aldı. :)(:


Şimdi çayımıda aldım, bebişim uyurken biraz blogları turlayım, bakalım kimler neler yapmış. :)


Not: Şimdinin vazosu olan obje aslında eskinin bardağıydı. :) 10 yıl önce Tepe Home den almıştım. Üzerinde çok güzel kız resmi vardı. Sık sık bu bardak dolusu cola içerdim. Artık o kadar içmiyorum. :) Zamanla üzerindeki resim silindi. Dolapta hiç kullanılmaz bir halde öylece durur oldu. Bende bu şekilde değerlendirdim. :)

Nereden aklına geldi derseniz, esin kaynağıma yönlendireyim sizi. :)(:





İyi akşamlar :)

35 yorum:

  1. sprey boya hiç kullanmadım, dayanıklılığı cam üzerinde nasıl acaba. Bi de sprey vernik kullandığında yapışkan olmuyor mu? Ben bi ara kullanıyordum, ama kurumuyor bir türlü gibi. Bi yapışkanlık kaldı, vazgeçtim artık kullanmıyorum.

    Ayy ne güzel yapmış, tam takım, her şey var ne güzel diye hayran hayran okurken postunu, bir de ne göreyim yine benim bloğun linki. Çok tatlısın, sağ oll:)))

    YanıtlaSil
  2. her zaman ki gibisin çok güzel olmuş dememe gerek var mı???:)ama çok güzel olmuş...eline sağlık...

    YanıtlaSil
  3. :)
    İlk katı sprey boya ile boyadım, yarım saat sonra yine boyadım. Yaklaşık 2 saat sonrada peçete yapıştırdım. Biraz yapışkanlık vardı ama boyayı camdan çıkaracak kadar yada cama parmak izim çıkacak kadar yapışkanlık olmadı :) Belki 1 gün bekletsem o yapışkanlık geçebilirdi emin değilim ama peçete yapıştırırken sorun yaşamadım. Dediğim gibi bu devamlı suya gircek bir vazo olmadığı için cam boyasına gerek duymadım. Boyadıktan sonra vernikledim. Vernik koruyacaktır diye düşünüyorum. İlk kez camı sprey boya ile boyadım. Daha önce salça kutusunu sprey boya ile bomamıştım onda herhangi bir sorun yaşamadım. Eğer bir sorun olursa bloğumda yazırım. :) Ben yaptım siz yapmayın başlığı ile. :))

    Bu arada bloğunu ve yaptıklarını seve seve takip ediyorum ve bunu sanada aktarıyorum. Laf değil yani. :)

    İyi akşamlar.

    YanıtlaSil
  4. Çook güzel olmuş, çok beğendim. Ellerine sağlık. Çok şık bir takım oluşturmuşsun. Çay tabağını üzerine koymuşsun ya, başka bir vazo daha boyadın zannettim:)

    YanıtlaSil
  5. gerçekten harika olmuş.
    ben yeni başladım ahşap boyama işlerine.
    evde kocaman bi cam obje var.
    onu boyamak istiyorum ben de çok iyi fikir oldu.
    ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık çok güzel takım yaptın.darısı başıma ne diyeyim:)(bu arada içses söyle der;sen inanıyomusn dediğine)Neyse oğlum biraz büyüsün bende kursa giderim,şimdilik kendi çapımda takılmaya devam
    sevgiler+iyi çalışmalar

    YanıtlaSil
  7. çok şirin olmuş... takımın başka parçaları da olacak mı merak ediyorum...

    YanıtlaSil
  8. Cok guzel olmuss(lar) elinize saglik.
    Ama oyle guzel peceteler bulmak lazim yapmak icin sanirim :)

    YanıtlaSil
  9. Elleirne sağlık güzelim harika görünüyorlar, bu arada sen bu peçeteleri tek tek kestin mi anacım, helal olsun yani :D Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. takım bitmiş.bende sprey boyama yapmadım.deneyeceğim.elinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. yine çok güzel...eee artık siz de ustalaşıyorsunuz.:)

    YanıtlaSil
  12. kabul ederseni blogumda ödülünüz var...

    YanıtlaSil
  13. ÇOK ŞIK OLMUŞ SEVGİLİ HOBİ VAKTİ ELLERİNİZE EMEĞİNİZE SAĞLIK SEVGİYLE KALIN...

    YanıtlaSil
  14. Çok beğendim, ellerine sağlık :) Bir gün ben de deneyeceğim *_*

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel oldu! Çok beğendim 8)))

    YanıtlaSil
  16. Çok şık ve güzel bir takım olmuş iyi günlerde kullanman dileğiyle hoşçakal:))

    YanıtlaSil
  17. Tepe Home'dan fırlamışlar adeta. Çok hoş bir takım oldu.

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel olmuş yaa! Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  19. Çok güzel olmuş yine. Eline aldığın yakışıyor. BY

    YanıtlaSil
  20. selaaamm ben geldimmm ..bu işlemleri aşama aşama gösterdiğin için çok teşekkürler ..bende hiç peçete transferi yapmamış ama çok merak eden biri olarak ilgiyle takip ediyorum ..ayrıca çok ta güzel olmuş ..

    YanıtlaSil
  21. Arkadaşım gerçekten çok beğendim, ellerin sağlık. Bu gidişle bende başlayacağım şu transfer işine, böyle güzellikleri gördükçe. Öpüyorum....

    YanıtlaSil
  22. çok güzel bende peçete, peçete tutkalı aldım kısmet elbet bir gün yaparım:)

    YanıtlaSil
  23. Ayyy bloğunuza bayıldım,yaptığınız herşey çook güzel,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  24. Harika olmuş eline sağlık

    YanıtlaSil
  25. bunlara bayılıp bende peçete transferi yapmaya çalıştım ama bir sorunum var. peçeteler hava yapıyor yapıştırırken dümdüz bir yüzey olmuyor bende biraz pütürlü neyi yanlış yapıyor olabilirim?????

    YanıtlaSil
  26. Aslında bazen benim yapıştırdıklarımdada oluyor. Tutkalı peçetenin ortasından başlayıp kenarlara doğru sür. Püf noktası nedir bilmiyorum :)(:

    YanıtlaSil
  27. teşekkürlerr

    YanıtlaSil
  28. çok güzel şeyler yapmışsın eline sağlık.bende henüz hiç becerisi olmıyan ama peçete transferine meraklı biri olarak ilgiyle izliyorum ama bir gün kesin yapıcam hep böyle adım adım açıklamalı olursa süper olur:)birde malzemelerle ilgili biraz daha bilgi verirmisin.çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  29. Çok güzel olmuş, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  30. merhaba ,hepsi ellerinizde muhteşem bir güzellik kazanmış,gerçekten çok hoşuma gitti.Malzemem olsaydı ilk yapacağım işlerden biri benim için.ellerinize emeklerinize sağlık.hayırlı haftalar diliyorum.hoşçakalın...

    YanıtlaSil
  31. bloğunuz şahane. ben yeni keşfettim. zaten bu dekupaj olayını da yeni keşfettim

    YanıtlaSil
  32. Çok çok çoook güzeller... ellerinize, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  33. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş bende cam tabak boyadımve vernikledim ama biryere deyince soyulma yapmış sizdede aynı sorun oldumu hiç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, teşekkürler.

      Çok sık yıkanacak türden tabak bardak vs. gibi objeleri cam boyası ile boyamakta fayda var.

      Plaid enamel cam boyası ile ponpon yardımıyla pat pat vuruşlar yaparak, her kat arası iyice kuruduktan sonra tamamen kapanana kadar boyanıp ya fırınlanıyor yada 20 gün kadar kendiliğinden kurumaya bırakılıyor.

      VE korumaya almak için sprey vernik ile en az 5 6 kat verniklemekte fayda var. Vernik yetersiz olunca koruyuculuğu azalıyor maalesef.

      Ben vazo tarzı sık sık suya girmeyecek şeyleri akrilik boya yada sprey boya ile boyuyorum ama bol bol vernikliyorum, o zaman sıkıntı olmuyor.

      Sil
  34. Çok beğendim çok güzel olmuş ellerinize sağlık, çerçeve, mum ve kutu da takım olarak harika görünüyorlar.
    Sizi takibe aldım bu arada, sizi de beklerim.

    YanıtlaSil

 
Powered by Blogger