Subscribe Twitter Facebook

8 Aralık 2010 Çarşamba

Konserve Kutusu ve Peçete Transferi


Bir konserve kutusu daha boyandı,  kalemleride iyi topladı :)


Yapım aşamalarını merak eden arkadaşlar için adım adım anlatayım :)
Konserve kutusunu ilk olarak yıkadım kuruladım. Beyaz sprey boya ile boyadım. Kolaylık oluyor. Ama sprey boyası olmayanlar, fırça yada sünger fırça yardımı ile su bazlı akrilik boya ile boyayabilirler. Kuruduktan sonra konserve kutusuna yapıştıracağım peçeteyi, desenin kenarlarından kestim. 3 katlı  olan peçeteyi,  tek kat kalana kadar ayırdım.


Sonra peçeteyi nereye yapıştıracaksam oraya yerleştirip, fırçayı peçete tutkalına batırıp, peçetenin üstünden, desenin ortasından başlayıp kenarlara doğru sürdüm. Bir baştan öbür başa sürerken peçete yırtılabilir o yüzden ortadan kenarlara doğru yapıştırmak gerek. Tutkalı peçetenin her yerine sürdüğünüze emin olun.


Tüm peçeteleri yapıştırdıktan sonra kurumaya bıraktım, peçete yapıştırdığım yerlerin üzerinden tekrar peçete tutkalı sürdüm ki, verniklediğim zaman peçete zarar görmesin. Aksi halde tutkalın değmediği yerler varsa, verniklendiği zaman peçete deforme olur.

Son olarak peçetemin rengine uygun olan, gül kurusu renkli su bazlı akrilik boya ile alt ve üst kısımlarını boyadım.

Kuruduktan sonra su bazlı vernik ile vernikledim. Ama isterseniz sprey vernikte kullanabilirsiniz. :)

Ve bitti :))

Bu arada, peçeteyi Tepe Home dan aldım. İçinde 20 tane var. Fiyatı 6 lira.



Ve
gitti :)(:

9 yorum:

  1. Değerlendirmeler hazır ahşapları boyamaktan daha bir zevkli ve güzel oluyor,ellerine sağlık çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  2. ayy harikaa tamda aradığım şey buyduuuu bendee kahve kutusu birktiriyorumm ve peçete ile yapıcammm teşekkurlerrr iyiki varsınn

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Hobi vakti, harika olmuş geri dönüşüm olması ise mükemmel ellerinize emeğinize sağlık sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  4. canım ya işte bu süpersin sen, ama bende soru bitmez :) şimdi bu anlattığın aşamaları aynı şekilde cam kavanozlarda süt şişelerinde kullanabilirmiyiz? birde peçete tutkalı dediğimiz zaman hobi marketlerde bulabilirmiyiz ya da başka bir adı varmı kalemlik harika olmuş ellerine sağlık her posta yorum yapamasamda hepsine mutlaka bakıyorum .)

    YanıtlaSil
  5. Karabidikim : Elimde boyanmayı bekleyen ahşap malzemelerim olmasına rağmen bir türlü onlara başlayamadım. :) Eskiyi yenileme, geri dönüşüm le uğraşmak hoşuma gidiyor. Onlarada bir ara el atacağım bakalım ne zaman. :)

    Tesettür Aşktır : Rica ederim. :) Sende iyiki varsın. :)(:

    Evimin İncileri Belgin : Beğendiğine sevindim, teşekkürler :)

    Beyza'nın annesi : Sana söz verdimya bir kere yerine getirmek şart oldu :) Kullanabilirsin tabi. Ama şu var ki, çok sık kullandığın, sık yıkamak durumunda olduğun tabaklar vs. olursa onları cam boyası ile boyayıp garantiye alman gerekiyor ki boyalar çıkmasın. Ama Çok suya girmeyecek yağlanmayacak kavanozları, şişeleri su bazlı akrilik boya ile boyayabilirsin. Biz kursta boyamıştık. :) Ne ile boyarsan boya korumak amacıyla illede vernikleyeceksin ama bunu unutma. :) Peçete tutkalını ahşap malzeme satan, akrilik boya satan yerlerde bulabilirsin. Bulamadıysan elinde dekupaj tutkalı varsa onunlada yapıştırabilirsin, biz kursta dekupaj tutkalı ile yapıştırıyorduk. :)(: Anlayacağın alternatifleri var :) Sormak istediklerini sorabilirsin her daim. Anında cevaplayamasamda, en müsait zamanımda cevaplayacağımdan emin olabilirsin. :)(:

    YanıtlaSil
  6. Bu değerlendirmeler hakikaten çok daha güzel oluyor.Peçeteniz de çok güzelmiş.Güzel bir çalışma olmuş.Ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  7. SÜPER BİR DÖNÜŞÜM PEÇETEDE ÇOK GÜZEL DETAYLI ANLATIM İÇİN TEŞEKKÜRLER:)

    YanıtlaSil
  8. harikalar, o kadar çok alanda kullanılabilir ki bu konserve kutular
    ve detaylı anlatım süper
    süpersiniz

    teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. AYRINTILI ANLATIM ARIYORDUM TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil

 
Powered by Blogger