Subscribe Twitter Facebook

12 Ağustos 2011 Cuma

Ahşap, Seramik, Cam vs. Boyama Yapanlara Bir Sorum Olacak...


Ben boyama işleminden sonra bazı objelere sprey vernik, bazılarına yat verniği, bazılarına su bazlı vernik kullanıyorum. Tekniğe, objeye göre değişiyor.

Özellikle ahşap kutu boyadıktan sonra su bazlı vernik ile vernikledikten sonra kuruyup kurumadığını konrol için dokununca kurumuş gibi görünüyor ama kapağı kapatınca ve uzun bir süre kapalı kalınca açarken kapak yapışır gibi oluyor, açarken kolay açılmıyor. Bir kaç defada boya kalktı maalesef. :(

Rich marka su bazlı vernik kullanıyorum. Bundan yaklaşık 2 sene önce kursa gittiğim dönemde hiç böylesi sorunla karşılaşmıyordum. Eskilerden kalma vernikte kullanmadım ki, bozulma ihtimalini düşüneyim.

Tepsi gibi birbirine temas etmeyen objeleri vernikleyince sorun yok. Bardak altlığı yapmıştım, uzunca bir süre kuruması için bekletip sonra bir araya koymuştum, geçenlerde elime aldım ki bazıları birbirine yapışmış, ayırırken resim zarar gördü. :( Çokta beğenmiştim oysaki....

Soruma gelince,

Sizlerde böyle şeyler oluyor mu? Bu yapışkanlığı nasıl önleyebilirim? Hangi marka vernik kullanıyorsunuz? Yaşadığım sorunlar verniktenmi yoksa başka bişeyden mi kaynaklanıyor?

Cevap verecek olan arkadaşlarına zaman ayırıp anlatacakları için şimdiden teşekkürler. :)

Umarım sorum cevapsız kalmaz.

Bu yazımı okuyupta, cevabı olduğu halde yorumsuz kalanlarada küserim. :)(:


83 yorum:

  1. Ben Akçalı marka sprey vernik kullanıyorum kutu tarzı ahşaplarda. 3 kat vernik atıyorum ve en az 2 gün kapağı açık kurutuyorum. Buna rağmen yine de kapatırken ya da bardak altlıkları gibi ürünlerde bir araya getirirken araya yağlı kağıt koyup saklıyorum. Kullanacağım zaman ya da satıldıysa yollayacağım zaman çıkarıyorum kağıdı böylece sorun ortadan kalkıyor.

    YanıtlaSil
  2. Yağlı kağıt fikrini beğendim. Bende öyle yapayım. Açıklama için teşekkür ederim. :)

    Syrey vernik kullandığım zamanlarda bazen Akçalı, bazen rich kullanıyorum.

    YanıtlaSil
  3. bu soruya gelecek cevapları ben de çok merak ediyorum. Çünkü aynı sorunu su bazlı vernik kullandığımda yaşadım (ÖRN: bardak altlıkları) Sprey vernikte sanırım böyle bir durum yaşanmıyor.

    YanıtlaSil
  4. çok güzel çalışmalarınız var ..benimde size bir sorum var .-benim bir çeyiz sandığım var ve onu tamamen beyaza boyamak istiyorum ne yapmalıyım.?? önce ...zımparalayıp sonra mı beyaza boyayayım ??..bununla ilgili bir site var mı ??ben tamaman yabancıyım bu konuda ..

    YanıtlaSil
  5. Su bazlı vernik tek başına koruyucu olmuyor..Zaman içinde nemli bezle tozunu ala ala yumuşuyor puslu bir görüntü oluyor. Tamam su bazlı verniği sürün ama asla birbirine temas edecek yüzeyleri üst üste getirmeyin .. ve sadece bu haliyle bırakmayın.kuruduktan sonra Folk Art'ın (pempe) çok parlak,(yeşil)yarı mat verniklerini kullanın Hepsinden pahalı ama iyi.Son zamanlarda Koçtaş'tan aldığım farklı bir kaç vernikte hoşuma gitti. Çok çabuk kuruyorlar.Üzerlerini okuyarak alın işinize en uygununu seçin. Bazıları sentetik oluyor daha sağlam ama çok daha uzun sürede kuruyor...Yat verniği kullanacaksanız...aman diyorum tinerle inceltmeden sakın kullanmayın.Bir kaba yeteri kadar yat verniği alın ve içine tiner katıp iyice karıştırın.Sonra kullanın ..uzun sürede kurur ...toz almayacak yerde yapın işinizi ..çünkü bu uzun süre zarfında inceden toz içine yerleşebilir.Ama çok sağlam oluyor ....istersen yıka ondan sonra:) yardımcı olabildiysem ne mutlu...

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Hobicim, ben ahşap boyama ilk başladığımda sehpaboyamıştım ve su bazlı vernik kullanmıştım, hem sararma yapmıştı hem de yaparken farketmediğim için sehpanın ayaklarında damla damla kalmıştı. Şimdi Akçalı sprey vernik kullanıyorum ve çok memnunum, hatta akçalının sprey boyalarından da çok memnunum. Ekmeklik boyamıştım ve onu da Akçalıyla vernikledim. Dediğin gibi kapakta yapışma oldu ama çok hafifti. 2. ve 3. katlarda kapağı arkaya dayayıp vernikledim ve tam bir hafta balkonda durdu. Şimdi kalmadı o sorun. Çok fazla teknik bilmiyorum ben de internetten araştırdığım kadarıyla yapıyorum, deneye yanıla öğreniyorum işte:)

    YanıtlaSil
  7. lolipu : izlemeye devam et. Yapılan her yorum ve öneriler çok kıymetli. :)

    NEFİSE : Detaylı anlatım için sonsuz teşekkürler. :)

    *kelebekana*-* : Teşekkürler. Sandığı öncelikle zımparalayın, daha sonra nemli bir bezle tozunu alın. Açık renkleri bir kaç kat boyamak gerekiyor. İlk katı boyayın, kuruduktan sonra obje üzerinde fırça izleri ve boya kalıntıları varsa tekrar zımparalayın. Sonra 2. 3. katları sürün. Her yeri net beyaz olunca boyama işlemi bitmiş demektir. Tamamen kuruduktan sonra dekupaj kağıdı yapıştıracaksanız kağıdın arkasına dekupaj tutkalı sürüp resmi nereye yapıştıracaksanız yapıştırın. Sonra resmin üzerine dekupaj tutkalı sürün. (Resmi korumak için dekupaj tutkalı sürülüyor) Tutkalı sürünce resim üzerinde beyazlıklar olacaktır bu korkutmasın sizi kurumaya başladıkça şeffaflaşacak. :)

    Peçete yapıştıracaksan. Desenin kenarlarından kesip 3 kat olan peçeteyi tek kat olana kadar ayırın. Objenin neresine yapıştıracaksanız desen üstte olacak şekilde yerleştirip bu sefer peçete tutkalı ile peçetenin üstünden sürün. Ortadan başlayarak kenarlara doğru sürün ki yırtılmalar olmasın.

    Dikkat ettiyseniz dekupaj kağıdı yapıştırılacaksa resmin arkasına dekupaj tutkalı sürülüyor, peçete yapıştırılacaksa peçetenin üstünden peçete tutkalı sürülüyor.

    Peçete tutkalı, dekupaj tutkalından daha cıvık oluyor.

    Bu arada dekupaj resimleri bulabileceğiniz blog linkinide vereyim. :)

    http://dekupajresim.blogspot.com/

    Son olarakta vernikliyoruz. Resim yada peçete yapıştırsanda yapıştırmasanda vernikleki, boyayı korumaya almış olasın.

    Eğer boyalı ve cilalı bir sandığı boyayacaksan, Ece Aymer bu tarz boyanacak objeler için ilk etapta sürülen kapatıcı kullanıyor + satıyor. Eğer sende yoksa, beyaz sprey boya ile boya bence. İyi kapatıyor. :) Fırça + boya ile uğraşmayım pratik olsun diyorsan direk beyaz sprey boya ile boyayabilirsin. Bir kaç kat boyama işlemi yapınca işlem tamam. :)

    Ama sprey boyayıda dikkatli kullanmalısın. Üzerinde nasıl kullanman gerektiği yazar. Uzun süre aynı yere sıkma, boya akar donar, vs.

    Bloğumda önceki yazılarıma bakarsanız eğer resimli olarak yapım aşamalarını anlatmıştım. İşinize yarar umarım. :)

    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  8. Hola vengo a visitarte y a desearte buen
    verano de agosto.Saludos

    YanıtlaSil
  9. Aynı sorun zaman zaman bende de oluyor.Özellikle bardak altlıklarını son zamanda tarchinin dediği gibi aralarına kağıt koyup saklıyorum o zaman yapışmıyor.Sprey vernik hiç kullanmadım Cadence marka su bazlı vernik kullanıyorum çokta memnunum.Tepsilerde zaten dyonun cam cilasını kullanıyorum çok güzel yat verniği gibi ağdalı bi yapısı yok.Bir keresinde tex.conun su bazlı verniğiyle 2 obje vernikledim üzerinden tam 9 ay geçti hala kurumadı:)sanırım bozuktu bende çöpe attım:)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba bu sorunu yıllar önce bu işlere başladığımda bende yaşamıştım. genellikle kurslarda subazlı vernik önerilir,ben hangi işlem olursa olsun sprey vernikten yanayım. su bazlı verniği daha ince ve akışkan olduğu için peçete dekopajında kullanırım.süper sonuç alırım,deneyin öneririm. Zaten hepsinin anamalzesi aynıdır. Vernik olarak plaid'in Hi shine semimat kullanırım ve öğrencilerime tavsiye edrim .Sprey vernikler tiner bazlıdır ve kapatıcılıkları yoğundur.Birde yapımarketlerde ahşap yüzeylerde kullanılmak için su bazlı vernikler var,sanırım alman malı, ben kullanıyorum çok dayanıklı.Umarım size yardımcı olmuşumdur sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Benim önereceklerimi arkadaşlar yazmış zaten. Verilecek bilgilerden faydalanmak için yorum bırakıyorum ben de:)

    YanıtlaSil
  12. Ben de genelde Akçalı sprey vernik kullanıyorum DYO nun su bazlı parke vernikleride güzel vernik attıktan sonra kapağın arasına bir kalem yada ne varsa koyuyorum birkaçgün öyle bırakıyorum yapışmıyor...

    YanıtlaSil
  13. Sevgili arkadaşım, bende zaman zaman bu sorunla karşılaştım bir ara wındy marka su bazlı vernik kullandım yaptığın her şey yapış yapış oluyor ve çok kokulu. Şimdi ise cadence su bazlı vernik ve akçalı sprey vernik kullanıyorum çok memnunum su bazlı vernik kokusuz olduğundan ekmek kutusu çay kutusu gibi gıda koyulacak objelerde çok güzel sonuç veriyor (tabi iç tarafında )koruyuculuğu daha iyi olduğunda dış kısımlarda sprey vernik daha iyi bence. İlk gittiğim kurs da MakeMe isimli bir tutkal kullanıyorduk ve hem peçetede hem dekopajda aynı tutkal kullanılırdı hatta biz, bir miktar tutkalın içine, süt kıvamına gelinceye kadar su katıp obje tamamen bittiği zaman her yerine fırça ile bu tutkallı suyu yedirerek sürerdik bu işlem hem boyaya koruyuculuk sağlıyor hemde yapışmayan desenlerin yapışması sağlanıyordu ve kuruyunca hiç ama hiç yapışma olmuyordu eğer bu markayı bulursan öneririm.

    Çok gevezelik ettim kusura bakma umarım işine yarar canım. Hoşça kal...

    YanıtlaSil
  14. Richin sprey verniğini kullanmanızı da tavsiye etmem benim kaç tane ürünümü mahvetti.Hangi marka olursa olsun esas ürününüz de kullanmadan önce başka bir yerde deneme yaparak kullanırsanız o kadar uğraşıp emek verdiğiniz işleriniz heba olmaz.Su bazlı vernik hiç kullanmadım.Spey kullanıyorum.
    Ben de yorumlarla gelecek değişik ve yararlı bilgileri merakla takip ediyor olacağım.

    YanıtlaSil
  15. sevgili hobivakti,arkadaşlar yeterince açıklamışlar sorunu nasıl halledeceğini bana yazacak bir şey kalmamış.
    Su bazlı vernik tek kullanıldığında pek işe yaramıyor. Ben boyama işlemi bitince tüm yüzeyi yaptığım işleme göre peçete veya dekupaj tutkalıyla bir kat geçiyorum.Hem boyayı ve deseni koruyor hem subazlı vernğn ömrünü uzatıyor.
    Kutu tarzı kapaklı objelerde bir kaç gün tam kuruma sağlamak gerekiyor.
    Umarım bende yardımcı olabilmişimdir.Arkadaşların yazdıklarını tekrarladım gibi oldu ama.Yapacak birşey yok malesef
    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Hayırlı ramazanlar canım sorununa uygun cevabı almışsın sanırım umarım sende faydasını görürsün sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Arkadaşlar ne güzel anlarmışlar hepinizin ellerine sağlık. Ama ben farklı bir malzeme söyleyeceğim... Biz bu sene kursta su bazlı parke verniği kullandık hala da kullanıyorum. Kutu, ekmek kutusu, takı kutusu her türlü kapaklı objelerde biz bu verniği kullandık hala kullanıyorum ne bir yapışma ne de sararma yapmıyor. Bu verniği boyacılardan, hırdavatçılardan bulabilirsiniz. Markası "Marshall Wood Art - Su bazlı Parke Verniği"... Dediğim gibi yapışma yapmıyor şiddetle tavsiye ederim yalnız bu vernik büyük bir kovada biz 5 kişi paylaşıyorduk küçüküğü var mı bilemiyorum arkadaşım. Biraz da pahalı en son aldığımızda fiyatı 75 TL idi.

    Yardımcı oluysam ne mutlu bana, sevgiler, kolay gelsin kızlar...

    YanıtlaSil
  18. Arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkürler ediyorum. Zaman ayırdınız, bilgilerinizi, yaptıklarınızı, kullandıklarınızı paylaştınız. Değişik fikir ve önerilerde bulundunuz.

    Çok sağolun, varolun.

    Yorumsuz kalanlarada küstüm. :)))))))

    Herşey gönlünüzce olsun.

    YanıtlaSil
  19. Seni küstürmemek adına yazıyorum sevgili hobi vaktim:)) Bütün yorumları okudum, ben su bazlı verniği sevmiyorum bir tek bildiğim o, özellikle büyük olan silinmesi gereken objelerde. Mesela bende 4 gözlü bir etejer var, çekmece bazında çok kullanışlı ama gelgör su bazlı vernikle boyamışlar ne akla hizmetse, mobilya cilası gibi türevler(pronto) kullanılınca çıkıyor üzerindeki boya resmen. Ne yapacağımı da bilemedim iade edeyim dedim onu da yapmadılar, kuru bezle sil dur işin yoksa.

    YanıtlaSil
  20. fiamma : Sanada küsmüştüm, yorumunla barıştım yeniden. :))

    Etejerde yaşadığın sıkıntıdan dolayı üzüldüm. :(

    YanıtlaSil
  21. Merhaba, bahsettiğiniz tün vernik türleri -parke verniği dahil- seramik için de kullanılır mı?
    ve normal tutkalı sulandırıp son kat hobi seramik hamuru ile yapılmış ürün üstüne sürsem sonuç nasıl olur? tutkal beyaz iz bırakmıyor mu?
    Önemli bilgilerinizi rica ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seramik için sprey verniğini tercih etmenizi öneririm.

      Parke verniğini hiç kullanmadım, ama yat verniğini ahşap boyamada kullandım. Tınerle biraz inceltip koyu renkli ahşapları boyamak lazım. Açık renkleri boyadığımız zaman sararma yapıyor.

      Normal tutkalı hiç kullanmadım, bilemiyorum. Ben resim yapıştırdıysam dekupaj tutkalı, peçete yapıştıracaksam peçete tutkalı kullanıyorum.

      Sil
  22. Mrb benimde bir sorum olacaktı ben akrilik boya ile boşadığım objeleri su ile yıkadığımda nasıl koruyabilirim yani nasıl bir vernik kullanmalıyım mesela cam bardağa yada tepsiye kolay transfer uygulaması yaptım suyla yıkayınca çıktılar bunu önlemenin bi yolu varmı varsa paylaşırsanız çok ü olurum

    YanıtlaSil
  23. Arkadaslar henuz yeni bardak altligi ozenip boyadım ama vernikleme asamasinda yasadigim sorunlardan dolayi hevesim kacti sır vernik kullammaya calistim vernik agda gibi oldu surerken zor sürüldü ve sonuc husran...ardindan rich vernik kullandım sanki gözüme de gönlüme de hitap etmedi...anlayacağınız basaramadim hangi vernigi nasil kullanmsam basariki olurum lütfen acil cvp verir misiniz kaldimmm burada garip garip ; (

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo zor vernikle başlamışsın. Ben sır vernik kullanmayı bir türlü başaramadım, sonuç hep fiyasko oldu. Aşağıdaki linklere bakarsan yaşadığım sıkıntıyı okuyabilirsin. Yorumlarıda okumanı tavsiye ediyorum.

      http://hobivakti.blogspot.com/2011/08/ilk-sr-vernik-denemem-tam-bir.html

      http://hobivakti.blogspot.com/2011/08/sr-vernik-kullanmann-tiyolar.html


      Sır vernik koruyuculuğu yüksek, başarılı uygulama yapılırsa sonuçta mükemmel oluyor ama ben yapamıyorum oda ayrı. :))

      AHşap boyamalarda sır vernik kullanmanıza gerek yok aslında, cadence nin su bazlı verniğini kullanabilirsiniz. Kokusu yok, sormesi çok rahat ve çabuk kuruyor.

      Sil
    2. özellikle yat verniği ama diğer verniğide biraz sellülozik tiner ile yumuşatırsanız yapışma, kalın görüntü vs vs gibi sorunlar yaşamazsınız. hatta evde yat verniğiniz var içine biraz sellülozik tiner biraz yat verniği ile karıştırın çok daha sağlıklı uzun ömürlü kapatıcı vernik elde edersiniz. dikkat yat verniğini cam cile ile karıştırırken yat verniği 3/1 oranında olsun yoksa sarı bir görüntü elde edersiniz

      Sil
  24. Mrb .... bi kac sorum oluck bnde kavanoz boyadim enamel boyayla uzerinde light hamurun ustune dekopj kagidini ypistirdim biricisi bu hamuru firinda 100 d 40 dk bkltlmsi grektini die okumustum gerk varmi varsa eger o resimler zarar grmezmi firinda ...ikincisi bu dekupaj kagtlari suya grdinde cknamasi icin ne yapmam gerek ...ve son sorum cam kavanozkarimi nyle vernklemeliyim ... malzemeleri aldim fakat heryerde farkli bi anlatim kafam karisti malzemlrimn cope gtmesini istmyorum:( yardimci olursaniz cok svirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Kavanozu enamel cam boyası ile boyadıktan sonra, ya fırınlanır yada 21 gün kendi kendine kurumaya bırakılır. son olarakta koruyuculuğunu artırmak için en az 4-5 kat sprey vernik ile verniklenir.

      Creal Do&Dry Lihgt hamurun üzerine resmi yapıştırdıktan sonra kenarlarını kesip kurumasını beklemeden direk nereye yapıştırılacaksa hamurun arkasına dekupaj tutkalı sürüp yapıştırılır, dekupaj resmin üzerinede resmi korumaya almak için mutlaka dekupaj tutkalı sürülmelidir. Dekupaj tutkalını sürdüğünüzde beyaz olacaktır ama kurumaya başladıkca şeffaşlaşacaktır. Hamur kendiliğinden kuruyor, o yüzden sakına fırına koymayın. Hamur tamamen kuruduktan sonra (1 gün beklesin) üzerine sprey vernik sıkın. (En az

      Özetleyelim :))

      Kavanoz enamel cam boyası ile her kat arasının iyice kuruması beklenerek bir kaç kat boyanır.

      Boyama işlemi bittikten sonra, ister fırınlanır isterse 21 gün kendi kendine kurumaya bırakılır.

      Fırınlama işlemi bittikten sonra üzerine resim yapıştırılacaksa, dekupaj resmin kenarları kesilir, arkasına dekupaj tutkalı sürülür ve yapıştırılır. Üzerine dekupj tutkalı sürülür, dekupaj tutkalı iyice kuruduktan sonra verniklenir. (Dekupaj resimlerini printerden çıktı alarak kullanmayın, boyalarda dağılma oluyor, flash a resmi kaydedin, ya renkli fotokopi çıktısı alan yerlerde fotokopisini çıkarttırın yada ozalitcilerde fotokopi çıkarttırın)

      Dekupaj resimlerine hamur kabartma yapılacaksa, hamur merdane yardımı ile ince bir şekilde açılır, üzerine dekupaj resmi yapıştırılır, kenarları kesilir ve kavanoza yapıştırılır, resmin üzerinede dekupaj tutkalı mutlaka sürülmeli. Resmi korumaya almak için.

      En son olarakta verniklenir.

      Sil
    2. Bu arada, aşağıdaki linke bakın lütfen, hamur kabartmayı anlatmıştım.

      http://hobivakti.blogspot.com/2011/10/hamur-kabartmal-ekmek-kutusu-ve-yapm.html

      Sil
  25. Cok tesekkurker yardiminz icin elinize dilinize yureginize saglik .:.. bu arada dekupaj kagidi bulamamistim bnde reklamciya yaptirdim ana bi videoda izlemistim kagidn uzeri parlk gbi geldi bana yani bu kagit farkli bi malzemdenmi uretilio amcam matbaaci bba yardimci olucak bn birturlu derdimi anlatanadim :(( sizndw syledidiniz i gbi ccikti aldim ama hc icime sinmedi nedir bu dekupaj kagidinn ozelligi yoksa bizim aldigimiz ciktikardan bi farki yokmu ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer mümkünse, gramajlı kağıtlara fotokopiyi çıkarttırın. 100 gramlık kağıtlar olabilir. Bu kağıtlar biraz daha kaliteli ve biraz daha parlak oluyor. Ozalitçilerde gramajlı kağıda fotokopi çıkartabiliyorlar.

      Kırtasiyelerde ( bizim buradaki kırtasiyelerde) gramajlı kağıtlara çıktı alamıyorlar. Fotokopi makinesinin kalitesine bağlı birazda. Normal fotokopi kağıtlarını kullanıyorlar.

      İllede gramajlı kağıt olması gerekmiyor. Renkli fotokopi makinesi olan yerlerde normal kağıtlarada olabilir.

      Sil
  26. merhaba .. nasılsınız... cam objeleri boyama işlemi bittikten sonra sprey vernik olarak i yarımat mı parlakmı olucak....dekupaj kağıdını ve boyayı korumya almak için kaç kat verniklenmesi gerkiyor .... izlediğim her video ve yorumlar farklı bundada ne yapacağımı bilemedim:(( yardımlarınız için tşkler ...

    YanıtlaSil
  27. Merhaba size birkac sorum olucak bilmiyorum sizin ilgi alaniniza dahil mi? Birkac blogta sordum ama kise cevapalamadi eger biliyorsaniz ve cevaplarsaniz cok memnun olurum. Farkli internet sitelerinde kisye ozel gelinlik ayakabilar tasarlaniyor ama ayak numaram atakkabiya gore degisiyor bazen 35 bazen 36 her ayakkabi olmuyor interneten siparis edip risk almak istemiyorum ve bu birazda mumkun degil Bulgaristan da o tarz siteler de yok zaten. Gelin ayakkabilarimi kendim cizmek istiyorum ama hangi marka akrilik kullanicagim konusunda hicbir fikrim yok uzerine cila mi kullnmaliyim yada vernik mi kullanmliyim? hangisini kullanirsam daha iyi olur. El isi yapiyorum ama daha once hic boyama yapmadigim icin hicbir fikrim yok. Yardim ederseniz sevinirim :)
    Asagidaki linkte ornekler var:

    http://emeksensin.com/ara?&etiket=gelin%20ayakkab%C4%B1s%C4%B1&etiket=d%C3%BC%C4%9F%C3%BCn%20ayakkab%C4%B1s%C4%B1&sira=son

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      O konuda inanın hiç bir bilgim yok maalesef. :(

      Aşağıda linkini verdiğim bloğa bakın ve ona sorun isterseniz. Harikalar yaratıyor. :)

      http://kapkaracamdankelebek.blogspot.com

      Sil
  28. mrhba... sprey vernikte parlakmı matmı tercih etmeliyim .... ayrıca mat parlak yat verniği su bazlı vernikler bunlar hangi objelerde kullanılır kısacaısıvernikler hakkında bilgileriniz paylaşırmısısnız .. kavanozdan sonra ahşap boyamaya geçicem şimdiden bilgi topluyorum ;) iyi çalışmalr...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, camda koruyuculuğu yüksek olması açısından mutlaka sprey vernik kullanın. Cam gibi görüntü için parlak sprey verniği tercih edin. Ve en az 5 _ 6 kat vernik sıkın.

      Ahşap boyamada yine sprey vernik kullanılabilir ama sprey vernik çabuk bitiyor o yüzden su bazlı verniği tercih edebilirsiniz. Suyla teması olmayacağı için 2 kat verniklemeniz yeterli.

      Mat parlak yarımat tercih tamamen size kalıyor. Kimisi parlak sever, kimisi mat. :))

      Ama eskitme yaptıysanız mat vernik daha uygun olur bence :))

      Sil
    2. Bu arada su bazlı vernik alırken Cadence marka almanızı öneririm. Ondan memnun kaldım ben. :)

      Sil
  29. merhaba,benimde bir sorum olacaktı cam kavonoz boyattılar kursta yat verniğisürdürdüler cam kavanoz sararmayaptı ve aktı bende servo marka su bazlı vernik aldım üzerine bunu sürsem olurmu?
    birde polyester çay tabağı boyuyorum bunu hangi vernikle verniklemeliyim son sorumda :) ahşap içi bölmeli takı kutusu boyadım alt kısmını yat verniği yaptım kavanozların halini görünce bıraktım onuda şimdi üst tarafını ve içini su bazlı vernik yapsam olurmu şimdiden teşekkür ederim iyi senelere :))

    YanıtlaSil
  30. Yat verniği açık renk zeminlerde sararma yapıyor, koyu renkler için uygun.

    Camları sprey vernikle 5-6 kat verniklemek gerekiyor.

    Servo markayı bilemiyorum maalesef. :(

    Polyesteride sprey vernik ile birkaç kaç verniklemenizi öneririm.

    Yat verniğinin koruyuculuğu yüksek ama dediğim gibi koyu renklerde kullanılmalı.

    Kutuları su bazlı vernik ile 2 kat verniklemen yeterli. Nasıl olsa suyun içine girmeyecek.

    Marka olarak cadence su bazlı verniği önerebilirim.

    YanıtlaSil
  31. çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için bugün bir yapı marketten sprey vernik aldım polisanın onu denemeye çalışıcam çay tabaklarım için birtanesini su bazlıyla vernikledim fırça izi kaldı sprey verniğin kullanımını tam olarak bilmesemde denicem artık tekrar teşekkürler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, bulabilirseniz, akçalı, cadence alın, yoksa polisanda olur.

      Üzerinde nasıl kullanılacağı yazıyor.

      Kullanmadan önce iyice çalkalayın. 20-25 cm uzaktan sıkın ve aynı yere uzun süre sıkmayın, akma yapar, objeyi çevire çevire sıkın. Kuruduktan sonra tekrar sıkın.

      Sil
  32. çok yardımcı oldunuz bana ne kadar teşekkür etsem azdır yalnız evin içinde vernik yaparsam herhangi bir zararı varmıdır ilk defa yapacağım için çok soru sordum sizede

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.

      Su bazlı vernikler, kokusuz ve zararsızdır, Fırça ile sürülüyor, işlem bittikten sonra suda iyice yıkanması gerekiyor.

      Yat verniğini evin içinde yapmayın. Ağır bir kokusu var ve ekmeklik gibi gıdaların konulacağı objelere yat verniği sürmeyin. Ve unutmayın, yat verniği açık renk zeminlerde kesinlikle kullanılmamalı. Sararma yapıyor, koyu renklerde sıkıntı olmuyor.

      Sprey verniği yine evde sıkmayın. Açık havada sıkın. Ve yat verniği gibi yiyeceğe temas edecek objelerde kullanmayın.

      Yiyeceğe temas edecek objeleri su bazlı vernik ile vernikleyin.

      Sil
  33. MERHABA BÜTÜN SORU VE CAVEPLARINIZI OKUDUM BİLMİYORUM SORUMU YANITLAYABİLECEKMİSİNİZ AMA UMARIM BİR YANIT BULURUM BİZ İTALYAN BİR DİJİTAL BASKI MAKİNESİNDE CAMA BASKI YAPIYORUZ NORMALDE 200 DEREC FIRINDA FIRINLANDIĞINDA BASKININ ÇIKMAMASI LAZIM FAKAT BUNU BAŞARAMADIK FİRMA BİZE VERNİK KULLANIN DEDİ VE BİZ ŞEFFAF VERNİKLE BOYAYI SABİTLEDİK BİZ BİRDE BU VERNİKLERİN BEYAZI OLDUĞUNU DUYDUK DOĞRULUĞU NEDİR VE BEYAZ SİPREJ UYGULADIĞIMDA CAMIN ÖNÜNDEN BASKIYA BAKTIĞIMDA BASKININ KALİTESİNDE HERHANGİ BİR BOZUKLUK YARATIRMI ? :((

    YanıtlaSil
  34. Merhaba,

    Bu konuda bilgim yok maalesef.

    Vernikleme işi fırınlamadan sonra korumaya almak için yapılıyor.

    Bu ahşap ve cam boyamada profesyonel bir şekilde çalışan Ece Aymer e sormanızı önerebilirim.

    Umarım size yardımcı olabilir.

    Bilgileri

    Ece Aymer Craft House
    3036. Cadde Konuttent - Yaşamkent Yolu Üzeri No: 46
    Çayyolu / Ankara
    Tel : 0 312 241 96 88
    Blog Adresi : http://favoritehometovisit.blogspot.com

    YanıtlaSil
  35. Merhaba cam boyalarda plaid marka boya kullaniyordum ama bazen temininde zorluk yasiyorum tukendigi zamanlar.rich enamel boya sizcr nasil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç rich marka cam boyası kullanmadım, maalesef bilemiyorum.

      Sil
  36. bianca sentetik boya ile boyadığım sehpama kolay transfer yaptım, ama sonuç hüsrandı. Şimdi çıkarmaya çalışıyorum, olmuyor. Emeğime üzüldüm. Çıkarmanın bir yolu yok mudur:(((

    YanıtlaSil
  37. merhaba cam buyuk bır şişeyi eski görüntüsünde hafıf sarartıp lekelemek istiyorum nasıl bır yol izlemeliyim teşekkurler

    YanıtlaSil
  38. Teşekkür ederim sayenizde birçok bilgi öğrendim.Acaba resim yağı nasıl ve nerelerde kullanılıyor ahşap boyamanın üzerine kullanılıyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.

      Resim yağı, ahşap boyandıktan sonra YAĞLI BOYA ESKİTME yapılacaksa, boyanın kayganlaşması için kullanılıyor. Normal boyamalarda resim yağı kullanılmıyor, sadece ahşap boyası ile boyanıyor.

      Sil
  39. Merhaba seramik servis tabak dekupaj boyamayi yazar misiniz seramik tabakta peçete dekupaji yapistirdiktan sonra firinlama oluyormu uzun süreli kullanmak için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seramik boyada normal ahşap boyama gibi yapılıyor, peçete yapıştırdıktan sonra fırınlamaya gerek yok, peçeteyi yapıştırdıkdan sonra korumaya almak için seramiğin her tarafını verniklemek gerekiyor ve bulaşık makinesinde yıkanmıyor. :)

      Sil
    2. Mrh bn neriman kavonoz boyamak istiyorum cam kavonoz ama yıkanmasında istiyorum ve hangi markayı alicagimi bilmiyorum lütfen yardım edin yazdıklarınızı okuyorum ilkez yapicam onun için pek anlamadım sizden ricam ne mazemeler gerekiyor markaları ne olmalı nerden almalıyım lütfen yardım edin

      Sil
    3. Aşağıda verdiğim linke bakın lütfen, detaylı anlatılmış, Cam boyası ile boyayıp çok iyi verniklemek gerekiyor.

      http://favoritehometovisit.blogspot.com.tr/2009/05/cam-boyama.html

      Sil
  40. Yeni basladi, ahsap boyamaya. En buyuk sıkıntım firca izi kucuk objelerde cam, gibi bir yuzey elde etmek mumkun mu firca ile yoksa ben firca izini cok mu abartiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boya çok yoğun ise, az miktarda su ile boyayı biraz inceltebilir ve rahat sürülmesini sağlayabilirsiniz. Her kat arasının iyice kurumasını bekleyip, öyle 2. 3. katları sürün.

      Sil
  41. Ben cam boyası yaptım. Bardak boyadım ama bardağın boyası çıkıyor. Boyayı nasıl koruyabilirim?? Ayrıca ağızla da temas edeceği için sağlığa zararlı bir madde olmaması gerekiyor. Ne kullanabilirim. Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, cam boyama ile ilgili aşağıdakilinki incelemenizi öneririm.

      Ama ağıza temas edecek ve sık sık yıkanacak olan camları boyamanızı önermiyorum.

      http://favoritehometovisit.blogspot.com.tr/2009/05/cam-boyama.html

      Sil
    2. Selam ben dilan şu bazlı vernik bulamıyorum yardimci olurmusunuz nerden temin ede bilirim

      Sil
    3. Ahşap boyaması için malzeme satan yerlerde bulabilirsiniz.

      Bloğumun sağ tarafında hobi market kategorisinde linklere bakın lütfen.

      Anakaradaysanız aşağıdaki linke bakabilirsiniz.

      http://hobivakti.blogspot.com.tr/2010/11/ankara-hobi-magazalar.html

      Sil
  42. Merhaba
    Ben kavanoz boyuyorum ilk yaptığımda verniklemeden sonra boyası kalktı bunun nedeni yanlış vernikleme mi acaba? Daha sonra boyadığım kavanozlarda da verniklemeden sonra resimlerde hafif kalkmalar oldu acaba bunun nedeni nedir? Bir sorum daha olacak evdeki yazıcımdan a4 kağıdına renkli çıktı alıp kavanoza yapıştırdığımda boyası aktı. Sadece dekopaj kağıdı mı almam gerekiyor? Bunun başka bir yolu yok mu? Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  43. Merhaba
    Ben kavanoz boyuyorum ilk yaptığımda verniklemeden sonra boyası kalktı bunun nedeni yanlış vernikleme mi acaba? Daha sonra boyadığım kavanozlarda da verniklemeden sonra resimlerde hafif kalkmalar oldu acaba bunun nedeni nedir? Bir sorum daha olacak evdeki yazıcımdan a4 kağıdına renkli çıktı alıp kavanoza yapıştırdığımda boyası aktı. Sadece dekopaj kağıdı mı almam gerekiyor? Bunun başka bir yolu yok mu? Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,,

      Printer lazer printer olursa kullanılabilir, aksi halde püskürtmeli printerlerden alınan çıktılarda bozuklamalar oluyor maalesef.

      Beğendiğiniz resmi, flaşa kaydedip renkli FOTOKOPİsini çıkarttırın. (Dikkat printerden çıktı alınmasın. FOTOKOPİ makinesinden çıktı alınsın.)

      Cam boyama için aşağıdaki linki incelemenizi öneririm. Bu işin piri Ece Aymer :)

      http://favoritehometovisit.blogspot.com.tr/2009/05/cam-boyama.html

      Sil
  44. cam kavanozu boyadıktan 4 gün sonra vernıkledim fırınlama yapmadım bi dıkıntı olurmu lutfen cvp tşkl ederim

    YanıtlaSil
  45. merhaba..ahşap boyama tepsi yaptım, üzerini serti marka cam vernikle 4-5 kat vernikledim...aradan 2 ay geçti, üzerine koyduğum bir başka tepsiye dekupaj kağıdı yapışmış ve 3 yerden küçük parçalar halinde yırtıldı.. cam verniğin üzerine 100 kat vernik yapılır mı? yardımcı olursanız sevinirim...şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  46. Merhaba ben cam kavanozlarımı Cadence Akrilik boya ile boyadım yıkandığında sorun yaşarmıyım birde sprey verniği sürmek için nekadar kuruması beklemem gerekiyor?

    YanıtlaSil
  47. merhaba ben cam kavanozlarımı cadence akrilik boya ile boyadım yıkadığım zaman çıkarmı birde sprey vernik sürmek için nekadar kurumasını beklemem gerekir?

    YanıtlaSil
  48. Güzel bir konuya değinmişsiniz. Takipte kalalım.

    YanıtlaSil
  49. merhaba ben polyester tepsi seti yapmak istiyorum hangi boyaları ve vernik önerirsiniz?

    YanıtlaSil
  50. İyi günler öncelikle kimse tam olarak şu soruya cevap verememiş.Her yerde cevabını arıyorum.Beyaz boyanın üstüne örnek polısan matrıx x1 kullandık.yada herhangi bir beyaz boya.ve büyük bir obje.sprey verniklerle tamamlayamayız.hangi verniği kullanabiliriz ? her vernik sarı leke bırakıyor. lütfen yardım edin.boya tabancamızda var ama hangi verniği alabiliriz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Uzun zamandır, ahşap boyama yapmadım, yeni çıkan ürünleri maalesef bilmiyorum. Malzemecilere sorabilirsiniz.

      Yorumlarada göz atın lütfen.



      Sil
  51. Verniklenmisle n e olur vernik sartmi acaba takım boyadimda

    YanıtlaSil
  52. Mutfak dolabina vernik yapcam marka tavsiye eder misiniz.sararma yapmayan ve yapiskanli olmayan.polisan veya dyo dusunuyordum yukardaki bi arkadas marsall demis.ben de marsall mi alayım

    YanıtlaSil
  53. Merhaba papağanlarım için renkli ahşap oyuncak yapmak istiyorum. Gıda boyası ahşaba su değdiği zaman çıkıyor. Bana zararı olmayan ve çıkmayan bir boya veya gıda boyasının çıkmaması için bir teknik söyleyebilir misiniz? Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  54. merhaba...bloğunuza tesadüfen rastladım. Yaklaşık 9 yıldır ahşap boyuyorum. Çok araştırdım.En son Tekzende satılan POLİSAN-POLİTEX CAM CİLA yı tinerle incelterek elime tek kullanımlık eldiven giyerek bir sünger parçası ile sürüyorum.tabi her seferinde süngeri atıyorum.süngeri pazardan elli kuruşa alıyorum.küçük parçalara keserek birçok defaa kullanıyorum.Her defasında fırça temizleme işi olmuyor.hemde vernik eşit şekilde ince bir tabaka halinde sürülüyor.ben kutulara 2 kat. tepsilere 3 kat sürüyorum.Memnunum

    YanıtlaSil
  55. Selamın aleyküm benim ahşap bi kılıfım var keçeli kalemle boyadım kuruduktan sonra südor marka vernik kullandım kuruması için 4 gündür beklemiyorum 2.katı atıcam ama 1.kat kurumadı daha kurumasını hızlandırmak için çabuk kuruması için ne yapmalıyım cevaplayan olursa şimdiden çok çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  56. Merhaba. Ben kupa bardak boyamıştım sonrasında Windsor &Newton high gloss sprey vernik kullandım ama içinde sıcak bir içecek konulduğunda dışı yapış yapış oluyor neden olabilir ?

    YanıtlaSil
  57. Arkadaşlar benimde bir sorum olacak.kursta takı sandıgı yaptim. Sulu dekopaj kullandim.üzerinede sır vernik sürdüm ama dekopaj kabarma yapmış ne yapmam lazım.

    YanıtlaSil
  58. merhaba lutfen yardimci olurmusunuz ben cam kavanoz boyasi yaptım rich enamel boyayla sonrasinda su bazli vernikledim ve boyada atmalar oluyor vernigi mi degistirmem lazim cok acil lutfen arkadaslar yardimci olun

    YanıtlaSil
  59. Merhaba lutfen yardimci olun rich enamel boyayla cam boyasi yaptim sonrasinda su bazli vernikle vernikledim ama hala kurumadi kac gundur ve boyada atiyo sanki napmam gerekiyor yardimci olun cok acil

    YanıtlaSil
  60. Dekupaj resminin üzerine tutkal sürmeyi unuttum su bazlı vernik sürdüm yüz kat vernik uygulayacağım ilerde solma vesaire olur mu. Ya da Su bazlı vernik üzerine bir kat tutkal atsam sonra 100 kat vernik uygulasam bir sıkıntı olur mu? Resim olarak kendim a4 kağıda tonerli yazıcadan aldığım çıktıyı kullandım.

    YanıtlaSil

 
Powered by Blogger