Subscribe Twitter Facebook

19 Ağustos 2011 Cuma

Sır Vernik Kullanmanın Tiyoları

NELERDİR? :)

Daha önce hiç sır vernik kullanmadım. Ama kullanmama az kaldı. :)
Daha önce kullananların yaşadığı sıkıntıları, zorlukları falan okumuştum.

Elimde Cadence ve Rich marka iki sır vernik var.

Hangisini kullandınız ve nasıl sonuç aldınız?

Sır verniği sürerken, nelere dikkat etmeli, nasıl sorunlarla karşılaşılıyor, neler yapmalı bana anlatabilir misiniz lütfen.

Daha önce kek fanusu boyamıştım. Bakınız alttaki resime. :)



Aynısından bir tane daha ve sırf ince beyazından boyadım. İstiyorum ki, onları sır vernik ile vernikleyim. Birazda korkuyorum açıkcası. Ama sır verniğin koruyucuğu yüksek.

Birde merak ediyorum, vernik çokmu gidiyor. Kutuda 40 ml. sertleştirici, 40 ml vernik var ikisini karıştırınca 80 ml. oluyor. 80 ml. vernik bu fanusu tamamen verniklemem için yeterli midir?

Sır verniği kullanan tecrübeli hanımlar lütfen bana tiyolar verin.

Şimdiden bildiklerini paylaşan, yorum yazan arkadaşlara teşekkürler. :)



12 yorum:

  1. Benim sır vernik maceram berbat, bir kere denedim bir daha da denemeye cesaret edemedim. Açıklamalar bana yarayacak:))

    YanıtlaSil
  2. Korkunun ecele faydası yok, şaka şaka ben bir sorunla karşılaşmadım katı olursa fönle ısıt daha akışkan olur bir adet bence fanusa yeter..

    YanıtlaSil
  3. sevgili hobivakti,sırvernik için kıl fırçalardan almalısın öncelikle çünkü sonrasında o fırçayı atıyorsun.
    Ben her iki verniğide kullandım.
    Üzerindeki açıklamalara göre göre karıştır ama ortam sıcak olsun veya yanında fön makinası bulundur.
    Çabuk donma yaptıkları için çok hızlı olmalı ve muntazam verniklemelisin.
    Fön makinasını mümkünse birisi sürekli senin eline fırçaya tutsun ki rahatlıkla sürebilesin.
    Dkkatl yaparsan çok güzel sonuç çıkıyor.
    Umarım yardımcı olabilmişimdir.
    Gelen yorumlarda daha kolay yöntemi varsa bende öğrenirim.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. O, tüm yarattıkları muhteşem olan çok güzel oldu!
    selamlar Baukje

    YanıtlaSil
  5. Ben de bir Cadence Sır Vernik macerası yaşadım. Resinden tek farkı çok daha hızlı çalışmak gerekiyor ve diğer arkadaşların söylediği gibi birinin yanınızda fön tutması gerekiyor. Artık sır vernik yerine resin kullanıyorum.

    YanıtlaSil
  6. pembedüşler: işte bende bundan korkuyorum. Ya bende aynı şeyi yaşarsam. :)

    Yorum yapan arkadaşlar teşekkürler. :)

    Nihal Erpeden : Resin (100 kat vernik ti yanılmıyorsam) sır vernik gibi fırça ile sürülebiliyor mu? Ben resini yoğun olarak kullanılıyor sanıyordum.

    YanıtlaSil
  7. Evet resin 100 kat vernikle aynı şey. Hazırladıktan hemen sonraki 10 dakikada kıvamı oldulça akışkan oluyor. O yüzden sürülebiliyor. Yalnız böyle şekli olan yüzeyde aşağı doğru akacaktır. Sır vernikte de aynı şey olur diye düşünüyorum. Önerim şu: Kek fanusunuzu kenarları yere değmeyecek bir şekilde konumlandırın. Resini yada sır verniği, fanusun üst kısmına çember şeklinde dökün. Fırça ile sürün yada eldivenli elinizle düzgünce sıvaştırın.
    Ama dediğim gibi bu sadece öneri, daha doğrusu ben olsaydım ne yapardım diye düşününce vardığım sonuç.
    Bir de hatırlatma notu. Sertleştiricinizin rengine dikkat edin. Raf ömrünü doldurmuş ürünlerde sertleştirici sararmış oluyor. Sizin postunuzu okuyunca aklıma geldi, çoktandır duran sır verniğime bakayım dedim, neredeyse turuncu olmuş :( Atacağım.

    YanıtlaSil
  8. Nihal Erpeden: Detaylı açıklamanız için teşekkürler.

    Cadence marka olan sır verniğin rengi dediğiniz gibi turuncu renk. Rich markaya baktım öyle değil. Sizin yorumunuzdan önce bakmıştım. Rengi niye böyle acaba diye düşünmüştüm. Markadan markaya değişiyor herhalde diyede kanıya varmıştım.

    Bunu yazdığınız çok iyi oldu. Sonsuz teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  9. hobivakti dedi ki...

    Resini sürerken yine fön tutmak gerekiyor mu acaba?

    *******************

    Nihal Erpeden dedi ki...

    Resini dökerken ben föne gerek duymadım. Ama hava kabarcıkları olunca üzerinden çakmağın alevini şöyle bir gezdirmeniz gerekecek. Yalnız is çıkarmayan bir çakmak olmasına dikkat etmek gerekiyor. Bir de bazen kuruma aşamasında başına bir kaza gelip yüzey bozulursa yine çakmak alevi sorunu çözüyor.
    Bu konuda size kucuksheyler blogunu da tavsiye ederim. tesin konusunda yeni başlayanlar için çok güzel açıklamaları var. Ben çok yararlandım.

    YanıtlaSil
  10. Ben biraz gec gordum sorunu, umarim gec kalmamisimdir. Bildigim kadariyla kek fanusunu yapali epey oldu. Ellenen objelerde elin yagi kaliyor ve vernigi surdugunde oralar aciliyor. Onun icin tavsiyem bir kez daha tutkalla uzerinden gec ondan sonra vernikle. Ben kil fircayi tavsiye etmiyorum ne de olsa yol yol kaliyor. 1.5 liraya falan ucu sari sapi tahta fircalar var onlar super oluyor. Cadence in ki bir fanusa da yeter ustune bir iki kavanoz da yaparsin merak etme. Kolay gelsin :))

    YanıtlaSil
  11. Hobi'cim, Ece'nin seminerinde sır vernik sorulmuştu ve o da sıcak ortamda ve fön makinesiyle yaptığını söylemişti. Sonuçlarının çok güzel olduğunu, rahatça yıkanabildiğini ama çok zor olduğundan da bahsetmişti:( 100 kat verniği fırçayla uygulayabilir miyiz diye bir soru gelmişti. Ece, olmayacağını söyledi. Kavanoz gibi objelerin üzerinden akar gider dedi. 100 kat verniği tepside kullandım. Biraz kabarcık kaldı. Büyük kabarcıkları kürdanla patlattım. Çakmak tutmaya çalıştım ama elim yanınca vazgeçtim. Sonradan Meral abla, o aşamada da fön makinesinin işe yaradığını söylemişti. Sonuç yine de hoşuma gitti:) Benim de sır verniğim duruyordu ne zamandır. Şimdi baktım, biri şeffaf biri sarı. Normalde ikisi de şeffaf mı oluyor ki?
    Sonucu ben de merak ediyorum. Hangisinden yaparsan yap, yanında verniklenecek başka objeler de hazır bulundur. Artarsa donmadan kullanman gerekecek. Benim tavsiyem de bu:)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba hobi sevenlrr bi sey sorucam bu 100 kat vernikte firfami nasil kurtarim

    YanıtlaSil

 
Powered by Blogger